Szempilla fonál, a mumus

A szempilla fonál nevét nem felhasználási módjáról kapta, hanem az alakjáról. Egy vékony szálból több rövidebb rojt szerű fonal áll ki. Úgy néz ki, mint egy műszempilla. Talán minden amigurumis életében eljön az a pont, amikor ki akarja próbálni ezt a fonalat. Hiszen olyan csalogatóan puhának tűnik. Biztos csak még ölelgetni valóbb lesz tőle a figura. Ám a facebook csoportokban igen csak nincs jó híre ennek a fonalnak, mert nagyon nehéz horgolni vele (kötni valamivel könnyebb). Az sem véletlen, hogy az ingyenes minták nagy része sem erre a fonalra készült és a hazai webshopok kínálata is igen szegényes ebben a kategóriában.

Ennek ellenére természetesen én sem tudtam ellenállni a kísértésnek. Hiszem, ha látom a „borzalmat”. Meg egyébként is szeretem a kihívásokat. Annyi óvintézkedést azért tettem, hogy mások tanácsára a szempilla fonal mellé választottam egy színben harmonizáló támogató fonalat, ha tényleg szükségem lenne rá. Így rendeletem 2 gombolyag Schachenmayr Baby Smiles Lenja Soft szürkét és 1 gombolyag Schachenmayr Catania Denim világos szürkét kisfiam szülinapi nyuszijához.

 

baby-smiles-lenja-soft-1090-szuerke_thumb.jpg Elsőre 3-as tűvel próbálkoztam 1 szállal, de a 6-os varázsgyűrű után abszolút nem láttam a szemeket. Gyorsan vissza is bontottam és az ajánlott 4-es tűvel is tettem egy próbát, de ugyanúgy vakon horgoltam az első sor után. Sajnos, mint kiderült nem tartozom azon kevés kiválasztott közé, aki képes szimpla szállal horgolni ezt a finom fonalat. Nem volt más hátra, mint a támogató Catani Denimet hozzáfogni a Lenja Softhoz és megint neki kezdeni a nyuszinak. Így már simán ment, de jól jött a szem jelölő a sorok végén. Persze fonalban megint sikerült elszámolnom magam, kellett még egy fél gombolyag Catania Denim, a szempilla fonal minden centijét elhasználtam a 22 cm magas tapsi füleshez.

És íme az elkészült Nyúl Úr:

nyuszi.png

És hogy a végeredménnyel elégedett vagyok-e? Egyáltalán nem.  A dupla szál miatt olyan kemény lett, mint a kő és hozzá még nehéz is. Már a figura felénél sejtettem, hogy nem ez lesz kisfiam kedvence, de becsülettel megküzdöttem vele. Így utólag belegondolva nem is tudom, hogy miért Cataniát választottam segéd fonalnak, amit merevsége miatt nem szeretek használni. Lehet, hogy legközelebb teszek egy próbát a Lenja Soft és ICE Baby Summer párosítással, de az tuti, hogy nem sok hasonló technikával készült állatkát fogok készíteni. Már csak a dupla fonal miatt sem éri meg, hát még a végeredmény…

De hogy ne vegyem el mások kedvét a próbálkozástól megosztom veletek Roaming Pixies módszerét is, ami hátha nagyobb sikerrel kecsegtet, de a dupla szálat itt sem tudjátok megspórolni. Jól gondoljátok át, hogy milyen fonallal párosítjátok a szempilla fonalat, nehogy úgy járjatok, mint én. A módszere lényege, hogy először horgoltok pár kört a normál fonalatokkal, majd a következő sorban első hurokba öltve csináltok egy kört a szempilla fonalatokkal, majd ugyanebben a körben csak hátsó szembe öltve végig mentek a normál fonallal is. Így haladtok tovább minden egyes körben, közben egyik fonalat sem vágjátok el. Végeredményként, pedig a szempilla fonál takarni fogja a normál fonalat. Talán ennek puhább is lesz az érzete, mintha csak simán összefognátok a 2 szálat.

Részletes cikkjét egy ingyenes mintával itt találhatjátok: http://roamingpixies.blogspot.hu/2016/12/

Ha esetleg, kedvenc boltotokban nem találnátok a Schachenmayr Baby Smiles Lenja Soft-ot, akkor alternatívaként, akár Alize Softy-t is választhattok (egyesek szerint ezt nem annyira lehetetlen szimpla szállal horgolni) Arra mindenképpen figyeljetek, hogy ne olyan szempilla fonalat vegyetek, aminek hosszúak a kiálló „szőrjei”, mert azokkal még nehezebb dolgozni. Ráadásul a sünin kívül nem sok állatkának állna jól a sok kiálló szálacska. Az biztos, hogy nagy készletet próba nélkül ne halmozzatok fel bármennyire is csábító, nehogy ott porosodjon a szekrényetekben.

alize_softy.jpg

Ha szeretnél még többet csevegni fonalakról más horgoló társaddal, akkor csatlakozz a Fonal Ajánló Facebook csoporthoz: https://www.facebook.com/groups/163391247635231/

A bejegyzés trackback címe:

https://fonalajanlo.blog.hu/api/trackback/id/tr7013700814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maresi 2020.06.17. 15:28:08

Szia, 'áldom' a csökött agyamat, hogy utólag, miután megvettem a szempillafonalat, el is olvasom a véleményedet róla. Én babatakarót szeretnék horgolni belőle születendő leányunokám részére. V mintát választottam és 4,5 horgolótűt. Nagggyon remélem, hogy lesz belőle valami... Drukkolj nekem... :-D

Fonal ajánló horgoláshoz

Hobby horgolóként 2018-as fogadalomként próbálok minél több fonalat és technikát kipróbálni. Tapasztalataimat olvashatjátok ezekről a próbákról: mi mennyire vált be.

Friss topikok

  • Maresi: Szia, 'áldom' a csökött agyamat, hogy utólag, miután megvettem a szempillafonalat, el is olvasom a... (2020.06.17. 15:28) Szempilla fonál, a mumus
süti beállítások módosítása