Fonalat rendeltem Törökországból

Korábbi blog bejegyzésem előkészítésekor akadtam rá a https://www.iceyarns.com/ oldalra. Ha konkrét fonalról írok, akkor szeretem az infókat a gyártói oldalról venni és nem egy magyar webshop adatait átemelni, nehogy valamilyen elírás legyen benne. Már ekkor megakadt a szemem az ár listájukon, ami jóval kedvezőbb, mint bármelyik magyar webshop esetében, de jó néhány hónapig gyűjtögettem a bátorságom mire ténylegesen rendeltem tőlük. Kissé bizalmatlan vagyok a külföldi oldalakkal. Félek, hogy esetleg csak átverés az egész és nem kapok semmit a pénzemért.

Ebben a török webshopban 3 féle szállítási mód közül lehet választan, és bankkártyával vagy PayPal-lal lehet fizetni. Fent jobb sarokban a pénznemet át lehet váltani HUF-ra, de igazából USD kerül terhelésre a bankszámládon, ha kártyával fizetsz. Így pár száz forintos eltérés lehet a wepshopban feltüntetett ár (más árfolyamot használnak) és a tényleges vásárlási összeg közt.

Eddig kétszer rendeltem így fonalat és mindkét alkalommal a legolcsóbb szállítási módot, a regular mailt-t választottam, ami normál postai küldeménynek felel meg. Kicsit csalóka a honlap, mert amikor a kosárba betettem a termékeket, akkor azt írta, hogy 3-4 hét a várható szállítási idő regular mail esetén, de az általános információk közt azt találtam, hogy európai szállítási helynél 2-3 hét alatt megérkezik a csomag. Ehhez képest a visszaigazoló emailban pedig 4-5 hetet írtak, amitől kisebb szívrohamot kaptam… De most már 2 rendelés után biztosan állíthatom, hogy a valódi szállítási idő 10 naptári nap. Ennyit meg csak ki lehet bírni olcsóbb fonal reményében.

Ha érdekel, hogy hogyan nézett ki a csomagolás, akkor ebben a videóban megnézheted:

Arra persze számítsatok, hogy ez nem egy kiskereskedés. Minden fonalnál meg van adva, hogy mekkora a legkisebb rendelhető mennyiség. Én is inkább olyan fonalakat rendeltem eddig innen, amiről már tudtam, hogy nagyobb mennyiséget szoktam használni belőle és nem kell hónapokig tárolnom. Azért, ha egy-egy színből fél évig elég egy gombolyag, akkor abban az esetben maradni fogok a magyar webshopos vásárlásnál.

Ez volt a legutóbbi rendelésem. Mindkét fonalból a 8-as csomagolás a legkisebb:

img_20180512_134819.jpgimg_20180512_135101.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

baby_summer.PNG

Visszaszámolva egy gombolyag ICE Baby Summer szállítással együtt 475 Ft-ba került, a másik nyári fonal pedig 95 Ft-ba, pedig elég drága volt a posta költség a fonal árához viszonyítva.

És hogy miért is ilyen olcsók ezek a fonalak:

  • török ÁFA csak 8% szemben a magyar 27%-os ÁFÁ-val
  • 150 EUR-ig vámmentes a csomag Törökországból az EU-ba, amit elég nehéz átlépni kisfelhasználóként
  • nincs rajta kisker árrés

Természetesen elektronikusan küld a GSC Textil számlát a vásárlásról, amit vállalkozás esetén el tudsz számolni. Annyi, hogy az összeg a számlán török lírában (TRY) és USD-ben van csak feltüntetve.

A videóban már elárultam, hogy a fekete-fehér fonalból egy strandruhát szeretnék horgolni, aminek a mintáját még keresem. Ha esetleg lapul a zsebedben ilyen minta, akkor szívesen venném, ha megosztanád velem. A sötét szürke ICE Baby Summer fonalból, pedig ebből a könyvből fogok meghorgolni sok-sok állatkát

 cover_picapau2.jpgmljdmkookcoimfod.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Képek forrása: https://www.amigurumipatterns.net/books/Animal-Friends-of-Pica-Pau/

Ha tetszett a cikk és szeretnél még többet csevegni fonalakról más horgoló társaddal, akkor csatlakozz a Fonal Ajánló Facebook csoporthoz: https://www.facebook.com/groups/163391247635231/

A bejegyzés trackback címe:

https://fonalajanlo.blog.hu/api/trackback/id/tr2813914098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fonal ajánló horgoláshoz

Hobby horgolóként 2018-as fogadalomként próbálok minél több fonalat és technikát kipróbálni. Tapasztalataimat olvashatjátok ezekről a próbákról: mi mennyire vált be.

Friss topikok

  • Maresi: Szia, 'áldom' a csökött agyamat, hogy utólag, miután megvettem a szempillafonalat, el is olvasom a... (2020.06.17. 15:28) Szempilla fonál, a mumus
süti beállítások módosítása