Journey kaland

Ősz eleje óta rágta a fülem a férjem, hogy végre neki is horgoljak már valamit, ne csak a gyereknek. Kézenfekvő megoldásnak tűnt a sapka, mert az idő kezdett egyre hűvösebb lenni és a boltokban úgyse szokott neki tetsző sapkát találni. Mindenképpen szürkét szeretett volna, így a szín is adott volt. Már csak a megfelelő fonalat kellett megtalálnom hozzá kedvenc webshopomban. Hát nem mondom, hogy ez egyszerű feladat volt kép alapján, főleg hogy nagyobb tudással nem rendelkezem a fonalak terén. Végül a választásom Schachenmayr Journey sötét szürke fonalára esett.

journey_fonal.PNG

forrás: https://schachenmayr.com/en/yarns/journey

Ajánló szerint elsőre 2 gombolyagot rendeltem, ami végül kevésnek bizonyult és még egy extra gombóc kellett hozzá. Tapintásra pihe puha a gomolyag. Belül poliészter szál fut végig, amit körül ölel a fonal. Erre a mintára esett a választásom: http://com.yarnspirations.pattern-pdfs.s3.amazonaws.com/Bernat_Cottonishweb10_cr_hat.en_US.pdf

sapka_minta.PNG

Nekem a 6-os horgolótűből valahogy kicsúszott a fonal, bár ez lehet, hogy az én bénázásom miatt volt, de az 5-ös tű alatt csak úgy siklott. Kezdésnek meghorgoltam a fejtető részét L/XL méretben és örültem, hogy számomra új szem technikát tanulhatok a test részénél, viszont úgy tűnt, hogy ez az első és hátsó hurokba készített egyráhajtátsos pálca kezdi megmerevíteni az anyagot. Még viccesen meg is említettem a férjemnek, ha sapkának nem válik be, akkor tároló lesz belőle, akkor még nem sejtve, hogy tényleg ez lesz szegény fonal sorsa. Talán más mintával szebb és használhatóbb sapkát tudtam volna horgolni, de ha már kiválasztottam ezt a mintát, akkor be is fejeztem.

Végeredmény egy valóban rugalmatlan, merev sapka lett, amit csak azért hordott néha-néha a férjem, hogy meg ne bántson.

ferfi_sapka.jpg

Szerencsére 2018-ban megismerkedtem a pólófonalazással egy facebook csoportban, ahol bíztattak a Journey fonal tárolóra való felhasználására. Már csak a férjem engedélye kellett, hogy a neki készített ajándék sapkát visszabonthatom-e. Nem mondom, hogy nagy tiltakozásba ütköztem volna. Titokban szerintem még öröm táncot is járt, hogy nem kell többet viselnie azt a borzalmat.

Neki láttam a fonal újrahasznosításának. Először csináltam ilyet, így nem tudtam, hogy mire számíthatok, mennyire tudok majd horgolni a lebontott  anyagból.

img_20180122_131928.jpgKépen látható bal oldali fonal, maradék az eredeti gombolyagból. Jobb oldali pedig a sapkából való. Kissé elvékonyodott a szál, de ugyan úgy tudtam 5-ös tűvel horgolni, mint az eredetit. Igaz ennek már nem volt olyan jó a tartása.

 

 

 

 

 

 

A sapkából csak 2 gombolyagot bontottam vissza, mert az elejét szerettem volna meghagyni pipere tárolónak. A lebontott fonal egyik gombolyagjából pedig zsebkendős doboz borító készült, aminek WSC horgolható falap volt az alapja. Sima egyráhajtásos pálcákkal dolgoztam. Kezdő sornál minden lyukba 2 szem került. Soronként hol szaporítottam, hol fogyasztottam 1-2 szemet, hogy a lehető legjobban rásimuljon a huzat a dobozra.

Íme az elkészült szett, amivel már végre én is elégedett vagyok.

 tarolo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fonalajanlo.blog.hu/api/trackback/id/tr1413602265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Fonal ajánló horgoláshoz

Hobby horgolóként 2018-as fogadalomként próbálok minél több fonalat és technikát kipróbálni. Tapasztalataimat olvashatjátok ezekről a próbákról: mi mennyire vált be.

Friss topikok

  • Maresi: Szia, 'áldom' a csökött agyamat, hogy utólag, miután megvettem a szempillafonalat, el is olvasom a... (2020.06.17. 15:28) Szempilla fonál, a mumus
süti beállítások módosítása